Investujete do SEO?

Tento článek obsahuje zajímavé výsledky marketingového průzkumu 2011 State of Digital Marketing Report, který byl realizován online v srpnu a září roku 2011. Průzkum provedla marketingová agentura Webmarketing123. Průzkumu se účastnilo více než 500 amerických marketingových specialistů, přičemž asi dvě třetiny z nich se označili za marketéry na poli B2B.

Nejdůležitější cíle

První otázka výzkumu se týkala nejdůležitějších marketingových cílů a v odpovědích respondentů dominovalo generování prodejů (sektor B2C) a získávání kontaktů na potenciální zákazníky (sektor B2B). Tyto cíle byly ve výzkumu označeny jako nejdůležitější pro marketingové kampaně.

Obrázek 1 „Nejdůležitější cíle v marketingových kampaních“

 

Největší vliv na zisk kontaktů

Jedna z dalších otázek výzkumu byla zaměřena na vliv či dopad SEO, PPC a SMM (social media marketing) na získání kontaktů na potenciální zákazníky. Více než 75% podíl z posuzovaného vlivu patří aktivitám z oblasti SEO a placené inzerce typu PPC.

Obrázek 2 „Největší vliv na získání kontaktů na potenciální zákazníky“

Složení marketingového rozpočtu

Součástí výzkumu byla také otázka týkající se skladby marketingového rozpočtu firem. Marketéři typu B2B investují 1/3 ze svých rozpočtů na internetové kampaně do SEO, zatímco internetový marketing společností typu B2C je primárně zaměřen na PPC kampaně.

Obrázek 3 „Složení rozpočtu na internetový marketing“

Obrázek 4 „Zvýraznění dominantních položek rozpočtu na internetový marketing“

Úpravy investic v roce 2012

Otázka rozpočtu na rok 2012 přinesla pohled na uvažované změny ve srovnání se stávajícími rozpočty do internetového marketingu. Výsledek průzkumu říká, že 60 % respondentů plánuje zvýšení investic do SMM (social media marketing, například FACEBOOK), 53 % chystá zvýšení investic do SEO a 40 % uvažuje nad zvýšením rozpočtu, který je vyhrazen na PPC inzerci.

Obrázek 5 „Úpravy rozpočtu na rok 2012“

 

Poznámka na závěr: Tento článek přináší výběr otázek a odpovědí ze studie „2011 State of Digital Marketing Report“. Zdroje: SEARCHENGINELAND.COM; WEBMARKETING123.COM

 

Autor překladu a komentářů: Jan Vavřička, (Google+) UNIWEB s.r.o.