Máte internetové stránky a kvalitní SEO?

Víte o tom, že SEO může fungovat jako zbraň?

Ano, v konkurenčním boji firemních internetových stránek a především internetových obchodů se tak samozřejmě děje. Majitelé eshopů investují do optimalizace pro vyhledávače (například viz. článek o složení rozpočtu marketérů) a snaží se vyladěním svých webů "vybojovat" TOP pozice ve vyhledávačích Seznam.cz, Google, Bing, atd.

 

Ale co negativní SEO? Dá se využít jako zbraň proti konkurenci? TastyPlacement ve svém experimentu ukazuje, že teoreticky je to možné a s velmi nízkými náklady.

Experiment s negativními SEO technikami

Dubnový Google update Penguin vyprovokoval SEO specialisty z TastyPlacement k experimentu s vlastními stránkami. Optimalizátoři se rozhodli vyzkoušet, jestli mohou prokázat vliv negativních optimalizačních technik, a to na doméně Pool-Cleaning-Houston.com. Pro studii byly zvoleny tyto negativní SEO techniky:

  • 45.000 nekvalitních odkazů s anchor textem (poznámka: anchor = viditelná část hypertextového odkazu) "Pool Cleaning Houston". Cena: 15$
  • 7.000 nekvalitních odkazů a anchor textem "Pool Cleaning Houston" Cena: 5$
  • Téměř 4.000 nekvalitních odkazů ze 4 brakových blogů s anchor textem "Pool Cleaning Houston" Cena: 20$

Jaké jsou výsledky SEO experimentu?

Na grafu níže můžete vidět propad klíčových slov, ke kterému došlo během 4 týdnů. Autoři experimentu naznačují, že je možné tímto způsobem levně a efektivně zničit konkurenční web. Na lokálním trhu by mohlo stát odstranění konkurenta z první stránky SERP (SERP = Search engine results page neboli stránka s výsledky vyhledávání) pouhých 20 dolarů (cca 400 Kč). Souhlasím s tvrzením autorů tohoto SEO pokusu, že je předčasné definitivně potvrdit následky penalizace ze strany vyhledávače Google, ale pokud provozujete eshop či webové stránky, měli byste analyzovat www stránky, sledovat svůj odkazový profil a pečovat o budování kvalitních odkazů.

Obrázek "Propad pozic klíčových slov"

Hrozí vám NSEO bomba a penalizace od Googlu?

Pokud provozujete eshop nebo nabízíte své služby či výrobky na internetu, rozhodně vám doporučuji přistupovat k  optimalizaci internetových stránek seriozně a pečlivě. Vyplatí se to! Na základě své praxe mohu potvrdit, že odstraňování SEO nedostatků internetových stránek přináší ovoce:

  • Například odstranění duplicitního obsahu webů jednoho z našich klientů posunulo klíčová slova o 68 míst vzhůru a také došlo k posunu jiných klíčových slov na 1. stránku SERP na Seznamu i Googlu.
  • Dalším příkladem je změna informační architektury a URL stránek webu jiného klienta, u kterého následně došlo ke zvýšení neplacených návštěv z vyhledávače Google o 174 % a bylo dosaženo 1. pozice a dlouhodobého umístění na 1. stránce výsledků Seznam.cz.

Infografika "Testování negativního SEO"

Infographic: Testing Social Signals
Infographic authored by TastyPlacement, an Austin SEO company, To view the original post, see the original Negative SEO Infographic.

Autor překladu a komentářů: Jan Vavřička (Google+), SEO konzultant UNIWEB s.r.o.

Chcete pomoci s optimalizací pro vyhledávače? Kontaktuje nás!