Buďte vidět ve vyhledávačích a vydělávejte více!

O kolik peněz přijdete, když nebudete na 1. stránce vyhledávače Google nebo Seznam.cz?

Každý den vyhledávač Google odpoví na 1 miliardu dotazů z 181 zemí a ve 146 jazycích. Seznam.cz denně vyhledává odpovědi na 17 000 000 dotazů uživatelů českého internetu. Přemýšleli jste někdy nad tím, jak často se vaše firma objeví na 1.stránce výsledků vyhledávání? Zajímá vás, o kolik potenciálních klientů a peněz přicházíte, když nejste vidět na 1.stránce vyhledávačů Google a Seznam.cz?

 

Přečtěte si, kolik zakázek a peněz ztrácíte, pokud se nevěnujete online marketingu a naplno nevyužíváte SEO techniky či PPC nástroje, díky kterým se můžete na TOP pozice dostat.

Využijte příležitost!

Tento článek byl inspirován přednáškou Paula Taylora na Inbound Marketing Summitu, který se konal v červnu roku 2012. Paul Taylor je CEO marketingové agentury Webmarketing123 a ve své prezentaci hezky ukázal, jakou hodnotu v dolarech mají promarněné šance a nevyužité příležitosti pro firmu (v prezentaci šlo o 185 000 $ měsíčně), která není vidět na 1.stránce vyhledávače Google.

 

Věřím, že tento článek bude inspirací pro české manažery, manažerky a majitele či majitelky firem, jak dosáhnout vyšších tržeb díky online marketingu.

SEO má největší vliv na získání kontaktů na potenciální klienty

Studie State of Digital Marketing 2012 prokázala, že SEO (optimalizace www stránek pro vyhledávače) je nástroj s největším účinkem na získání potenciálních zákazníků. Studie rovněž potvrdila nezbytnost investic do SEO, čemuž odpovídá navýšení investic do optimalizace a zvýšení rozpočtů pro rok 2013 (43 % B2B firem potvrdilo navýšení SEO rozpočtu. V oblasti B2C šlo o navýšení rozpočtu na SEO ve 45 % případů).

 

Význam SEO pro získání klientů potvrdila rovněž studie 2011 State of Digital Marketing Report, kdy 57 % všech B2B respondentů uvedlo, že SEO má největší vliv na získání potenciálních klientů, 28 % bylo pro PPC inzerci a 19 % pro sociální média.

Vliv na získání kontaktů na potenciální zákazníky

95 % všech kliknutí je na 1.stránce

Studie BrandSoftech.com, která analyzovala 5.357.519 kliknutí pocházejících z vyhledávání 29.327 různých frází ve vyhledávači Google, potvrdila, že 95 % kliknutí ve výsledcích vyhledávání se děje na 1.stránce výsledků. Studie Optify uvádí, že 58 % kliknutí je na prvních třech pozicích organického vyhledávání. Je tedy zřejmé, že pro firmy, které chtějí zvýšit svůj obrat, je nutné dosáhnout těch nejlepších pozic ve vyhledávačích.

 

Čím jste níže, tím méně na vás lidé klikají

O kolik peněz přijdete, když nebudete na 1.stránce?

Pro určení přesné hodnoty (sumy peněz) ročního objemu možných zakázek díky TOP pozici ve vyhledávačích potřebujeme znát několik faktorů:

  • klíčová slova (poptávka uživatelů po vašem zboží či službách)
  • CTR (míra prokliku) ve výsledcích vyhledávání
  • konverzní poměr vašeho webu (e-shopu) = míra schopnosti (výkon) přeměnit uživatele na zákazníky
  • průměrná hodnota nákupu

Tabulka ušlých zisků

Měsíční poptávka
Klíčové slovo Seznam.cz Google
stetoskop 1 398 600
ambuvak 191 140
tonometr 1 568 590
antidekubitní matrace 1 122 480
hyiodine 139 110
dezinfekční prostředky
512 170
nebulizátor 93 90
tlakoměr
5 089 1 000
zdravotnické potřeby 8 907 1 900
infuzní pumpa 79
40
Mezisoučet

19 098

5 120
Měsíční poptávka celkem 24 218
CTR (průměr na 1.stránce)* 7 %


Tabulka ukazuje 10 vybraných slov z oboru dezinfekce a lékařských přístrojů a měsíční poptávku uživatelů po těchto výrazech (vybrané výrazy jsou 100% relevantní a odpovídají například sortimentu e-shopu www.szo.cz, který dokázal zvýšit tržby o 116 % díky SEO). Všechna tato klíčová slova se objeví na 1.stránce s výsledky vyhledávání ale na různých pozicích.

 

*Proklikovost (CTR) se na 1.stránce výsledků u vyhledávače Google pohybuje od 2 % do 35 % (závisí na pozici). Pro výpočet ušlých zisků použijeme střízlivý odhad 7 %.

 

Ušlý objem zakázek za 1 rok
Měsíční poptávka 24 218
CTR 7 %
Návštěvy e-shopu 1 695
Konverzní poměr e-shopu 3 %
Objednávek měsíčně 50
Průměrná hodnota objednávky 3 000 Kč
Ušlý měsíční objem zakázek 150 000 Kč
Ušlý objem zakázek za 1 rok 1 800 000 Kč


Poznámka: jde o modelový hypotetický případ, který využívá reálná data a skutečné statistické hodnoty běžné v současném světě internetu a online marketingu. Smyslem tohoto článku je demonstrovat sílu a přínos TOP pozic ve vyhledávačích Seznam a Google pro e-shop nebo firmu nabízející své služby na českém internetu.

Roční ušlý zisk e-shopu (obrazová galerie)


Autor překladu a komentářů: Jan Vavřička, (Google+) Marketingový konzultant, UNIWEB s.r.o.

Chcete pomoci s online marketingem? Kontaktujte nás!