Značka jako součást marketingové komunikace

Autor: Jan Vavřička

 

Značka (či brand, chcete-li) je významnou a přirozenou součástí marketingové strategie každé organizace, firmy či společnosti. Tento článek je zaměřen na smysl a použití značky v marketingové komunikaci, a to v oblasti online marketingu.

 

Zvolení správného názvu firmy anebo názvu výrobku, který může být následně vnímán jako silná a prestižní značka, je důležitý krok při tvoření marketingové strategie. Tvorba účinného názvu a značky souvisí s dlouhodobou strategií firmy, a proto jde o zásadní a významné rozhodnutí. Vytvoření názvu a finálnímu uvedení značky na trh by měla předcházet pečlivá analýza vhodných slov.

Jaká slova jsou vhodná pro název firmy či výrobku?

Základním pilířem úspěchu v online marketingu je relevance. Je velmi žádoucí, aby název výrobku či firmy byl ve významovém vztahu s oblastí podnikání či uživatelskou hodnotou. Vlastníte-li například autoškolu a hledáte vhodný název pro svou firmu, je efektivní využít samotný název nabízené služby. Příklady relevantních názvů jsou: „Autoškola Novák“ nebo „Autoškola Praha“ , „Rychlá autoškola“ anebo „Vlídná autoškola“.

 

Relevantní název velmi pozitivně přispívá jednak ke snadnému zapamatování značky a zároveň je neocenitelným pomocníkem v oblasti online marketingu. Vlastníte-li relevantní název společnosti, můžete si vytvořit webové stránky shodné s názvem své firmy a to vám opět pomůže na poli konkurenčního boje ve světě internetu.

Název firmy jako konkurenční výhoda!

Chcete-li získat co nejvíce zákazníků prostřednictvím internetu, je potřeba, abyste na své internetové stránky přivedli uživatele (potenciální zákazníky), kteří mají o vaše služby zájem. Název firmy může být vaše konkurenční výhoda a může přispět k vyšší návštěvnosti internetových stránek. Pokud vlastníte firmu „Rychlá autoškola, s.r.o.“, zaregistrujte si doménu www.rychla-autoskola.cz (*v této chvíli je volná k registraci) a naplňte ji relevantním obsahem.

 

Uživatelé surfující po internetu, kteří hledají autoškolu, zadávají do vyhledávačů (Seznam, Google, Bing, apod.) relevantní klíčová slova „autoškola Praha“, „nejlevnější autoškola“ , „autoškola testy“, „autoškola online“ a podobně. Poraďte se specialistou na optimalizace pro vyhledávače (SEO) a systematicky upravte obsah internetových stránek.

 

Samozřejmě, že zvolením vhodného názvu, zaregistrováním domény a optimalizováním stránky ještě nemáte vyhráno. Pokud chcete uspět v online konkurenčním boji, je nutné využít další nástroje internetového marketingu. Samotné SEO (Search Engine Optimization či optimalizace pro vyhledávače) nestačí. Využívejte i další efektivní nástroje internetového marketingu jako jsou placené přednostní pozice v katalozích a vyhledávačích, PPC inzerce, bannerová reklama, sociální sítě a další PR aktivity.

 

Věřím, že tento stručný článek bude inspirací pro začínající podnikatele a pomůže jim jako návod pro uskutečnění prvního kroku v rámci dlouhodobé a úspěšné podnikatelské činnosti.

 

Autor: Jan Vavřička, (Google+)

Marketingový poradce, SEO konzultant

UNIWEB s.r.o.