State of Digital Marketing 2012

SEO má značný vliv na získání kontaktů na potenciální klienty

Máte dobře vyladěný marketingový rozpočet na rok 2013? Víte, že investice do SEO vám mohou přinést nové zákazníky? Tento článek přináší výsledky marketingového průzkumu State of Digital Marketing 2012, který byl realizován online v červenci 2012. Průzkum realizovala marketingová agentura Webmarketing123. Výzkumu se zúčastnilo více než 500 amerických marketingových specialistů (ze 2/3 šlo o B2B a z 1/3 o B2C marketéry), kteří se vyjádřili k otázkám dosažení výsledků pomocí 3 komunikačních kanálů digitálního marketingu (SEO, PPC, SMM).

Který marketingový nástroj má největší vliv na zisk kontaktů na budoucí zákazníky?

Specialisté ze sektoru B2B na tuto otázku odpověděli, že největší vliv má SEO (optimalizace pro vyhledávače). Vyjádřeno procentním podílem šlo o 59 % hlasů pro SEO, 21 % označilo za nejvlivnější marketingový online kanál sociální média (SMM) a 20 % marketérů uvedlo, že nejúčinnějším nástrojem na zisk kontaktů na potenciální zákazníky je PPC (inzertní systémy založené na platbě za proklik).

 

Ve sféře B2C byl poměr odpovědí obdobný a opět zvítězilo SEO. Jako nástroj s největším účinkem jej označilo 49 % respondentů. 25 % získaly sociální sítě a 26 % PPC (pay per click inzerce). Srovnáme-li názor B2C marketérů z průzkumu v roce 2011, tak zjistíme, že došlo k 20% nárůstu důležitosti SEO.

 

Poznámka: Tato otázka byla v originálním znění zaměřena na marketingový pojem Lead Generation, což je způsob získávání  kontaktů (leadů) na potenciální zákazníky.

Kompletní infografika State of Digital Marketing 2012 Report

Jak nastavit rozpočet na SEO pro rok 2013?

Pokud bychom vycházeli z výsledků průzkumu 2012 State of Digital Marketing Report, tak je zřejmé, že firmy z obou sektorů (B2B i B2C) ponechají rozpočty na SEO stejné nebo je ještě navýší. 55 % B2B marketérů potvrdilo stejnou výši rozpočtu na SEO pro rok 2013 a 43 % B2B firem SEO rozpočet zvýší. V oblasti B2C zvýši rozpočet na SEO 45 % a 50 % rozpočet ponechá stejný.

 

Poznámka: Z 15 let praxe společnosti UNIWEB v oblasti online marketingu (poradenství, přednášky, tvorba úspěšných webů a realizace e-shopů) vyplývá, že díky investicím do SEO se mohou zvýšit tržby eshopu, například o + 116 % viz. případové studie.

 

Poznámka na závěr: Tento článek přináší výběr otázek a odpovědí ze studie „2012 State of Digital Marketing Report“. Zdroj:  WEBMARKETING123.COM

 

Autor překladu a komentářů: Jan Vavřička, (Google+) UNIWEB s.r.o.

Chcete pomoci s online marketingem? Kontaktujte nás!