Sociální média jsou důležitá pro byznys!

Studie Social Media Marketing Industry Report z roku 2012 potvrdila význam sociálních médií pro podnikání. Sběr dat pro marketingovou studii se konal v lednu roku 2012 a průzkumu se zúčastnilo 3813 marketérů z různých zemí. 57 % respondentů bylo z USA, 9 % z Kanady, 9 % z Velké Británie, 5 % z Austrálie, 2 % z Holandska, 2 % z Irska, 1 % z Indie a 15 % z ostatních zemí. Cílem tohoto průzkumu bylo odhalit či pochopit, jak marketingoví specialisté využívají sociální sítě k propagaci služeb a výrobků firem.

  • 83 % marketérů souhlasí s tvrzením, že sociální média jsou pro podnikání důležitá.
rozhodně souhlasí 50 %
souhlasí 33 %
není si jisto 9 %
nesouhlasí 1 %
rozhodně nesouhlasí 8 %
celkem souhlasí 83 %

Sociální sítě pomáhají k vybudování obchodních partnerství

  • 44 % respondentů, kteří se věnovali marketingu na sociálních sítích alespoň 6 měsíců, potvrdilo, že získali nová obchodní partnerství.
  • 58 % marketérů, kteří používali sociální média déle než 3 roky, uvedlo že jim to pomohlo ve zlepšení tržeb.

Nejpoužívanější sociální sítě

Na vrcholu žebříčku se umístily Facebook, Twitter, LinkedIn, blogy a YouTube. Dále Google + a portály pro sdílení fotografií (Pinterest, Flickr a Instagram), fóra a další typy internetových portálů (například weby denních nabídek a slev jako Groupon a LivingSocial).

Graf nejpoužívanějších sítí

A jaké jsou plány marketérů do budoucna?

  • 76 % marketingových specialistů plánuje více využívat YouTube a videomarketing.
  • 72 % marketérů chce více využít Facebook
  • 69 % marketérů chce být aktivnější na síti Twitter
  • 68 % respondentů průzkumu uvedlo, že zvýší aktivitu na blozích
  • 67 % marketérů plánuje zvýšení aktivit na síti Google +
  • 66 % specialistů na marketing plánuje zvýšení aktivit na síti LinkedIn
  • 72 % marketérů nemá v plánu využít servery s nabídkami denních slev

Využití dalších marketingu

Jaké další formy marketingu specialisté využívají? Podívejte se na zajímavý graf, který ukazuje, že mezi dva nejpoužívanější online marketingové nástroje patří e-mail a SEO.

Graf forem online marketingu

Zajímavost na závěr

Za zmínku stojí fakt, že 53 % marketérů neplánuje využití tiskové reklamy nebo má v plánu snížit využití tiskové reklamy. A jak je na tom reklama v rádiu a v televizi? 67 % respondentů zmíněné marketingové studie neplánuje využití reklamy v rádiu a 75 % neplánuje využít TV reklamu.

 

Poznámka: Děkujeme za poskytnutí dat portálu http://www.socialmediaexaminer.com/social-media-marketing-industry-report-2012/.

 

Autor překladu a komentářů: Jan Vavřička, (Google+)


Chcete pomoci s marketingem na sociálních sítích?