Méně hledané fráze aneb zaměřte se na longtail

Dne 1.11.2012 zveřejnil Seznam.cz histogram vyhledávaných dotazů a potvrdil význam longtail pro oblast online marketingu a optimalizace internetových stránek pro vyhledávače (SEO). Ze zveřejněného grafu (viz. níže) je patrné, že dominuje velké množství málo poptávaných klíčových slov (zadávaných výrazů do vyhledávače Seznam.cz).

 

Tyto méně konkurenční výrazy, které dohromady tvoří velký objem poptávaných klíčových slov, označujeme jako longtail. Graf také ukazuje, že často hledané fráze tvoří oproti long tailu menší množství poptávaných klíčových slov.

Využíváte longtail pro zvýšení tržeb v eshopu?

Budeme-li citovat Romana Duška, který je autorem zmíněného článku, dozvíme se, že: "Nejhledanějším dotazem na Seznamu je dotaz facebook, který je vyhledáván přibližně 300000x denně. Následují další navigační dotazy. Z celkového objemu hledání tvoří tyto dotazy nevelkou část hledání, jsou zastoupeny zejména v první desetině histogramu. Na druhém konci histogramu jsou dotazy, které byly v daném dni zahledány pouze jedenkrát. Tyto dotazy reprezentují přes polovinu dotazů zastoupených v histogramu. Tvoří přibližně 15 % celkového objemu denního hledání. Dotazy s hledaností 10 představují pomyslné těžiště histogramu. Polovinu veškerého denního hledání tvoří dotazy, které jsou vyhledávány desetkrát a méně (naznačeno na obrázku níže). Zřejmě někde v těchto místech začíná onen často zmiňovaný longtail hledání."

Méně hledané fráze zvyšují zisky

Z dlouholeté konzultantské praxe plzeňské firmy UNIWEB vyplývá, že začlenění long tail do marketingové strategie se vyplácí. Příklady úspěšných realizací SEO projektů naleznete na stránce případové studie.

Longtail na Seznam.cz

 

Zdroj obrázku: http://fulltext.sblog.cz/2012/11/01/histogram-vyhledavanych-dotazu-1/

Statistiky hledání klíčového slova Facebook na Seznam.cz

 

Zdroj obrázku: statistiky Seznam.cz

 

Všimněte si, že v přesné shodě je výraz "facebook" hledán 2.232.012x týdně (maximum) a v rozšířené shodě (všechny dotazy obsahující "facebook"; poznámka: to je onen long tail) je hledanost 3.357.767 týdně (maximum).

Příklad long tail

 

Zdroj dat: PPC systém SKLIK

 

Pokud provozujete e-shop nebo nabízíte své služby na internetu a investujete peníze do optimalizace pro vyhledávače, rozšiřte svá prioritní klíčová slova o vhodné výrazy z long tail. Analyzujte, jaké výrazy jsou méně hledané, zapracujete je do své online marketingové strategie a získáte více návštěvníků a platících zákazníků, o které jde především.

 

Nevíte, jak využít long tail pro svůj byznys? Kontaktujte SEO konzultanta!

Autor tohoto článku: Jan Vavřička (Google+)

Chcete pomoci s online marketingem? Kontaktujte nás!