Seminář o principech SEO

Na semináři Asociace turistických informačních center (A.T.I.C.) ČR jsme přednášeli o online vyhledávačích a principech SEO. Přednášejícím byl SEO konzultant Jan Vavřička a přednáška se uskutečnila dne 14.12.2012 v rámci vzdělávacího semináře určeného pro pracovníky Informačních center na téma: Kreativita, vzájemná spolupráce jednotlivých sektorů, význam kvalitní prezentace.

 

Součástí přednášky bylo srovnání SEO parametrů vybraných portálů a význam unikátního a pestrého obsahu pro fulltextové vyhledávače Seznam.cz, Google, Yahoo, Bing, apod.

Zvýšení míry vlivu na internetu

Přednáška byla zaměřena na vysvětlení principů SEO. Na konkrétním případě bylo ukázáno, jaké faktory ovlivňují pozice ve výsledcích vyhledávání.

Příklad dosažení top pozice

Na obrázku níže vidíte dosažení 1.pozice portálem Regionplzen.cz (konkrétně jde o stránku Kultura v Plzeňském kraji) ve vyhledávači Google na klíčové slovo "kultura Plzeň." Počet konkurenčních stránek je cca 4.000.000.

 

 

Vyhledávač Seznam.cz indexuje necelé 3.000.000 stránek relevantních k výrazu "kultura Plzeň" a informační portál www.regionplzen.cz obsadil ve výsledcích vyhledávání 2.pozici.

 

 

Všimněte si, že vyhledávač Bing nabízí ve srovnání s vyhledávači Seznam a Google "pouze" 29.200 výsledků. Každý vyhledávač má svou strategii indexování obsahu na internetu a různí se i algoritmus vyhledávání. Nicméně i zde je REGIONPLZEN.CZ na 1.místě.

 

 

Příklad vyhledávání na Yahoo.com.

 

Jak dosáhnout 1.pozice ve vyhledávačích?

  1. Nabídněte unikátní obsah (pestrý, uživatelsky přínosný, relevantní)!
  2. Získejte kvalitní zpětné odkazy přirozenou cestou (využijte linkbaiting). Nevíte jak? Poradíme vám!
  3. Využijte PR články pro budování dalších odkazů.

Příklad srovnání počtu zpětných odkazů 3 plzeňských portálů:

 

 

Pokud chcete být na internetu úspěšní, pomůže vám pestrý odkazový profil z různých webů.

 

 

Velmi důležitý je faktor míry vlivu, který můžete pozitivně ovlivnit množstvím stránek svého webu a především kvalitou obsahu. Příklad srovnání dvou domén:

 

 

Pokud chcete poradit se zvýšením vlivu na internetu, kontaktujte nás!

Fotogalerie a obrazové přílohy

Chcete pomoci s online marketingem? Kontaktujte nás!