Jak zvýšit počet fanoušků na FACEBOOKU?

30.06.2013

Jak získat o 100 % více fanoušků na Facebooku? Máme pro vás několik rad.

Jak získat o 100 % více fanoušků na Facebooku?

Potřebujete mít na svém firemním FACEBOOKU více fanoušků, abyste mohli lépe propagovat své služby či výrobky? Chcete vědět, jak posílit svůj sociální marketing a podpořit virální šíření svého obchodního sdělení? Přečtěte si, jakým způsobem se nám podařilo dvojnásobně navýšit počet fanoušků oficiálního profilu Slavností svobody Plzeň.

Nárůstu fanoušků o 100 % bylo dosaženo s velmi omezeným rozpočtem a tento článek by měl sloužit jako dobrá rada, která pomůže každému, kdo chce své peníze do sociálního marketingu investovat rozumně a efektivně.

Nadšení, analýzy, PR

Pokud chcete získat více fanoušků na svém firemním FACEBOOKU, musíte být nadšenec do svého oboru a využít své profesionální i společenské (přátelské, rodinné, aj.) kontakty. Dále musíte analyzovat prostředí sociální sítě www.facebook.com, najít spřátelené stránky, oslovit nové přátele, hledat podporu u majitelů či provozovatelů spřátelených webů a zajistit mediální podporu v podobě trvalých PR článků s přímým odkazem na váš FB profil. Poznámka: Na síti Facebook je od podzimu roku 2012 více než 1 miliarda lidí. UNIWEB je tam samozřejmě také :-).

Jak jsme zvýšili počet fanoušků o 100 %?

Datum Počet fanoušků Přátelé fanoušků
03.01.2013 235 47 605
19.03.2013 313 57 593
02.05.2013 420 72 845
28.06.2013 514 98 940


Tabulka ukazuje růst počtu fanoušků od 3. ledna do 28. června 2013. Aktivní péče o profil započala v březnu 2013, kdy jsme analyzovali, jaké webové stránky by mohly pomoci propagovat tradiční společenskou akci Slavnosti svobody v Plzni. Na základě žádosti rozeslané na majitele relevantních www stránek a také na základě oslovení majitele účtů na sociální síti Facebook se profil Slavností svobody Plzeň probouzí z období „zimního spánku“ a začíná získávat nové fanoušky.

Pořádejte soutěže a získáte fanoušky!

Březnová výzva a soutěž o propagační předměty podpořila zisk dalších fanoušků. Dne 19.3.2013 byl publikován stručný PR článek Získejte dárek s výzvou k dosažení počtu 300 fanoušků. Dosah (počet uživatelů, kteří zobrazili jakýkoliv obsah související se stránkou Slavností svobody Plzeň na FB) této zprávy dosáhl hodnoty 688 a hodnota virality byla 3.78 % (Viralita představuje počet osob, které vytvořily příspěvek z našeho příspěvku, jako procento z počtu osob, které jej zobrazily.). Hodnota virality je dobrý ukazatel, podle kterého zjistíte, jaké příspěvky mají větší potenciál pro spontánní, virální šíření vašeho sdělení.

Prolomení hranice 500 fanoušků díky fotosoutěži

17.5.2013 došlo k dosažení hranice 500 fanoušků, což je zvýšení počtu fanoušků o více než 100 % oproti stavu z počátku roku (3.1.2013). Zároveň došlo k růstu vlivu prezentace na sociální síti Facebook. Nyní prezentace dosahuje potenciálu oslovit téměř 100.000 uživatelů sociální sítě Facebook. Ke dni 28.6.2013 má profil potenciál oslovit 98.940 uživatelů, což představuje meziroční zvýšení vlivu o 100 % oproti stavu z roku 2012.

Co pomohlo ke zvýšení počtu fanoušků na FACEBOOKU?

  • analýza relevantních profilů na Facebooku a oslovení majitelů těchto profilů
  • analýza sprátelených www stránek a oslovení majitelů těchto stránek
  • vkládání aktuálních textových sdělení (péče o profil na denní bázi)
  • odpovídání na odborné dotazy a komentáře (péče o profil na denní bázi)
  • vkládání odkazů na relevantní FB profily a weby
  • vložení video příspěvků
  • vkládání fotogalerií
  • uspořádání soutěže o promo předměty (prolomení hranice 300 fanoušků)
  • uspořádání fotosoutěže Nejkrásnější muž a žena Slavností svobody 2013 (prolomení hranice 500 fanoušků)
  • publikování PR článků na portálu www.regionplzen.cz

Inspirativní příspěvky s vysokou viralitou

O viralitě jsme psali v úvodu tohoto článku. Nyní vám předkládáme příklady příspěvků s vysokou viralitou:

  • Nenechte si ujít při letošních oslavách také připravovaný program za Plazou (Viralita 3,98 %)
  • Tisíce diváků sledovalo tradiční konvoj vojenských historických vozidel v Plzni. (Viralita 3,14 %) Poznámka: Celkový dosah byl 2.099 (počet jedinečných uživatelů, kteří zobrazili příspěvek).
  • Video "Slavnosti svobody v Plzni 2013" s laskavostí pana Sedláka / The movie "Liberation Festival in Pilsen 2013". Courtesy of Mr. Sedlak. (Viralita 9,26 % !)
  • Americký veterán George Thompson je pravidelným hostem plzeňských oslav. Během návštěvy amerických válečných veteránů v našem táboře o letošních Slavnostech svobody si George Thompson (137th AOM Bn. 16th AD) potěžkal stejnojmenný americký samopal Thompson M1A1. (Viralita 15,46 % !)
  • Fotogalerie z letošního campu v Proluce - Křižíkových sadech. (Viralita 5.68 %)
  • Video Slavnosti svobody 2013 zajímavým pohledem prostřednictvím historických a současných fotografií (Viralita 7 %)
  • Fotogalerie Jak se vám líbí nejkrásnější muži a ženy ročníku 2013? (Viralita 2 %)

Autor článku: Jan Vavřička, (Google+) Marketingový konzultant, UNIWEB s.r.o.

Děkujeme Magistrátu města Plzně za vynikající spolupráci na projektu Slavnosti svobody Plzeň a svolení a možnost zveřejnit statistická data týkající se oficiálního FB profilu Slavností svobody.


Štítky: reklama na facebooku

Klienti naší online agentury