14.11.2011
Přinášíme vám zajímavé výsledky marketingového průzkumu 2011 State of Digital Marketing Report, který byl realizován online v srpnu a září roku 2011. Chcete vědět víc?
Investujete do SEO?
Tento článek obsahuje zajímavé výsledky marketingového průzkumu 2011 State of Digital Marketing Report, který byl realizován online v srpnu a září roku 2011. Průzkum provedla marketingová agentura Webmarketing123. Průzkumu se účastnilo více než 500 amerických marketingových specialistů, přičemž asi dvě třetiny z nich se označili za marketéry na poli B2B.
Nejdůležitější cíle
První otázka výzkumu se týkala nejdůležitějších marketingových cílů a v odpovědích respondentů dominovalo generování prodejů (sektor B2C) a získávání kontaktů na potenciální zákazníky (sektor B2B). Tyto cíle byly ve výzkumu označeny jako nejdůležitější pro marketingové kampaně.
Největší vliv na zisk kontaktů
Jedna z dalších otázek výzkumu byla zaměřena na vliv či dopad SEO, PPC a SMM (social media marketing) na získání kontaktů na potenciální zákazníky. Více než 75% podíl z posuzovaného vlivu patří aktivitám z oblasti SEO a placené inzerce typu PPC.
Složení marketingového rozpočtu
Součástí výzkumu byla také otázka týkající se skladby marketingového rozpočtu firem. Marketéři typu B2B investují 1/3 ze svých rozpočtů na internetové kampaně do SEO, zatímco internetový marketing společností typu B2C je primárně zaměřen na PPC kampaně.
Úpravy investic v roce 2012
Otázka rozpočtu na rok 2012 přinesla pohled na uvažované změny ve srovnání se stávajícími rozpočty do internetového marketingu. Výsledek průzkumu říká, že 60 % respondentů plánuje zvýšení investic do SMM (social media marketing, například FACEBOOK), 53 % chystá zvýšení investic do SEO a 40 % uvažuje nad zvýšením rozpočtu, který je vyhrazen na PPC inzerci.
Poznámka na závěr: Tento článek přináší výběr otázek a odpovědí ze studie „2011 State of Digital Marketing Report“. Zdroje: SEARCHENGINELAND.COM; WEBMARKETING123.COM
Jan Vavřička, UNIWEB s.r.o.
Štítky: