Značka jako součást marketingové komunikace

01.11.2016

Značka je významnou součástí marketingové strategie každé organizace, firmy či společnosti. Zvolení správného názvu firmy anebo názvu výrobku, který může být následně vnímán jako silná a prestižní značka, je důležitý krok při tvoření marketingové strategie.

Značka (či brand, chcete-li) je významnou a přirozenou součástí marketingové strategie každé organizace, firmy či společnosti. Tento článek je zaměřen na smysl a použití značky v marketingové komunikaci, a to v oblasti online marketingu.

Zvolení správného názvu firmy anebo názvu výrobku, který může být následně vnímán jako silná a prestižní značka, je důležitý krok při tvoření marketingové strategie. Tvorba účinného názvu a značky souvisí s dlouhodobou strategií firmy, a proto jde o zásadní a významné rozhodnutí. Vytvoření názvu a finálnímu uvedení značky na trh by měla předcházet pečlivá analýza vhodných slov.

Jaká slova jsou vhodná pro název firmy či výrobku?

Základním pilířem úspěchu v online marketingu je relevance. Je velmi žádoucí, aby název výrobku či firmy byl ve významovém vztahu s oblastí podnikání či uživatelskou hodnotou. Vlastníte-li například autoškolu a hledáte vhodný název pro svou firmu, je efektivní využít samotný název nabízené služby. Příklady relevantních názvů jsou: „Autoškola Novák“ nebo „Autoškola Praha“ , „Rychlá autoškola“ anebo „Vlídná autoškola“.

Relevantní název velmi pozitivně přispívá jednak ke snadnému zapamatování značky a zároveň je neocenitelným pomocníkem v oblasti online marketingu. Vlastníte-li relevantní název společnosti, můžete si vytvořit webové stránky shodné s názvem své firmy a to vám opět pomůže na poli konkurenčního boje ve světě internetu.

Název firmy jako konkurenční výhoda!

Chcete-li získat co nejvíce zákazníků prostřednictvím internetu, je potřeba, abyste na své internetové stránky přivedli uživatele (potenciální zákazníky), kteří mají o vaše služby zájem. Název firmy může být vaše konkurenční výhoda a může přispět k vyšší návštěvnosti internetových stránek. Pokud vlastníte firmu „Rychlá autoškola, s.r.o.“, zaregistrujte si doménu www.rychla-autoskola.cz (*v této chvíli je volná k registraci) a naplňte ji relevantním obsahem.

Uživatelé surfující po internetu, kteří hledají autoškolu, zadávají do vyhledávačů (Seznam, Google, Bing, apod.) relevantní klíčová slova „autoškola Praha“, „nejlevnější autoškola“ , „autoškola testy“, „autoškola online“ a podobně. Poraďte se specialistou na optimalizace pro vyhledávače (SEO) a systematicky upravte obsah internetových stránek.

Samozřejmě, že zvolením vhodného názvu, zaregistrováním domény a optimalizováním stránky ještě nemáte vyhráno. Pokud chcete uspět v online konkurenčním boji, je nutné využít další nástroje internetového marketingu. Samotné SEO (Search Engine Optimization či optimalizace pro vyhledávače) nestačí. Využívejte i další efektivní nástroje internetového marketingu jako jsou placené přednostní pozice v katalozích a vyhledávačích, PPC inzerce, bannerová reklama, sociální sítě a další PR aktivity.

Věřím, že tento stručný článek bude inspirací pro začínající podnikatele a pomůže jim jako návod pro uskutečnění prvního kroku v rámci dlouhodobé a úspěšné podnikatelské činnosti.

Autor: Jan Vavřička

Marketingový poradce, SEO konzultant UNIWEB s.r.o.


Štítky:

Klienti naší online agentury