Méně hledané fráze aneb zaměřte se v SEO na longtail!

11.11.2016

Využívejte v SEO méně konkurenční výrazy, které dohromady tvoří velký objem poptávaných klíčových slov. Můžete rozdrtit konkurenci!

Méně hledané fráze aneb zaměřte se na longtail

Seznam.cz zveřejnil histogram vyhledávaných dotazů a potvrdil význam longtail pro oblast online marketingu a optimalizace internetových stránek pro vyhledávače (SEO). Ze zveřejněného grafu je patrné, že dominuje velké množství málo poptávaných klíčových slov (zadávaných výrazů do vyhledávače Seznam.cz).

Tyto méně konkurenční výrazy, které dohromady tvoří velký objem poptávaných klíčových slov, označujeme jako longtail. Často hledané fráze tvoří oproti long tailu menší množství poptávaných klíčových slov.

Využíváte longtail pro zvýšení tržeb v eshopu?

Budeme-li citovat Romana Duška, který je autorem zmíněného článku, dozvíme se, že: "Nejhledanějším dotazem na Seznamu je dotaz facebook, který je vyhledáván přibližně 300000x denně. Následují další navigační dotazy. Z celkového objemu hledání tvoří tyto dotazy nevelkou část hledání, jsou zastoupeny zejména v první desetině histogramu. Na druhém konci histogramu jsou dotazy, které byly v daném dni zahledány pouze jedenkrát. Tyto dotazy reprezentují přes polovinu dotazů zastoupených v histogramu. Tvoří přibližně 15 % celkového objemu denního hledání. Dotazy s hledaností 10 představují pomyslné těžiště histogramu. Polovinu veškerého denního hledání tvoří dotazy, které jsou vyhledávány desetkrát a méně (naznačeno na obrázku níže). Zřejmě někde v těchto místech začíná onen často zmiňovaný longtail hledání."

Méně hledané fráze zvyšují zisky

Pokud provozujete e-shop nebo nabízíte své služby na internetu a investujete peníze do optimalizace pro vyhledávače, rozšiřte svá prioritní klíčová slova o vhodné výrazy z long tail. Analyzujte, jaké výrazy jsou méně hledané, zapracujete je do své online marketingové strategie a získáte více návštěvníků a platících zákazníků, o které jde především.

Nevíte, jak využít long tail pro svůj byznys? Kontaktujte SEO konzultanta!

Autor tohoto článku: Jan Vavřička (Google+)


Štítky:

Klienti naší online agentury